Szkolenie dwudniowe, składające się z części teoretycznej i praktycznej.
Zajęcia praktyczne obejmują:
- przebieg rozwoju prawidłowego – ćwiczenia na macie
- obserwacje pracy z pacjentami i stawianie wspólnej diagnozy
- pracę w podgrupach – analiza i rozwiązywanie przypadków medycznych
Dzień 1.
Diagnostyka, pielęgnacja i wprowadzenie do terapii dziecka od 0 do 1 roku życia:
- Rozwój prawidłowy (teoria i praktyka),
- Możliwe zaburzenia ruchowe pochodzenia ośrodkowego (asymetria ułożeniowa, kręcz szyi, obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe),
- Przebieg badania i diagnostyka niemowląt (opis karty badania, demo z pacjentem),
- Planowanie i cele terapii,
- Pielęgnacja i stymulacja rozwoju dziecka. (zajęcia w grupach, praca na lalkach, demo z pacjentem).
Dzień 2.
Diagnostyka i wprowadzenie do terapii dziecka starszego:
- Mózgowe porażenie dziecięce (obserwacja i analiza pacjenta),
- Przebieg badania (praca w grupach – tworzenie karty badania),
- Planowanie terapii, cele usprawniania,
- Propozycje terapii (demo pracy z pacjentem,
- Podstawowe techniki usprawniania ( zajęcia w grupach, praca na lalkach i na sobie).