Cel: Zwrócenie uwagi na nasilające się problemy wieku niemowlęcego, omówienie potencjalnych skutków braku reakcji, przekazanie wstępnych wskazówek na temat działań w celu poprawy interakcji dziecko-rodzic.
Pojęcie zaburzeń regulacji określa nieadekwatne zachowanie niemowląt w odpowiedzi na wszelkiego rodzaju bodźce pochodzące z otoczenia. W ostatnich latach w praktyce pediatrycznej coraz większą wagę przywiązuje się do problemów związanych z zaburzeniami regulacji wieku wczesnodziecięcego. Pediatrzy obserwują rosnącą niepewność rodziców w konfrontacji z tymi problemami. Liczne analizy wskazują na to, że wczesne zaburzenia stosunków między dziećmi i rodzicami mają negatywny wpływ na dalszy rozwój dzieci. Coraz wyraźniejszy staje się związek między długotrwałym płaczem, problemami w karmieniu, zaburzeniami snu i problemami w interakcji dziecko-rodzic w wieku niemowlęcym a późniejszymi opóźnieniami w rozwoju dzieci.
Dzięki tematyce poruszanej na szkoleniu osoby pozostające w bliskim kontakcie z dzieckiem są uwrażliwiane na problemy wieku wczesnodziecięcego. Istotne jest bowiem wczesne rozpoznanie i podjęcie ewentualnej interwencji gdyż niemowlęta bardzo szybko dostosowują swoje własne zachowania do zachowań dorosłych.