Archetypy są to najbardziej ogólne całościowe wzorce motoryczne w naszym systemie ruchowym. Pojawiają się i dojrzewają już w życiu płodowym. Dają podstawę dla przyszłego rozwoju oraz dojrzewania odruchów, nawyków i różnych umiejętności wykorzystywanych przez całe życie. Mają także wpływ na rozwój fizyczny, intelektualny i emocjonalny. Ich rozwój przebiega według genetycznego programu motorycznego. Szczególnie podczas pierwszych miesięcy życia dziecka obserwujemy wyraźnie pojawianie się pewnych wzorców ruchowych w określonym czasie, właściwych dla wszystkich dzieci jak np. ruchy homologiczne, homolateralne, naprzemienne itp. Każdy etap rozwoju ruchowego ma swoje przełożenie na rozwój mózgu dlatego musimy zadbać o to aby każde dziecko przepracowało wszystkie wzorce ruchowe, gdyż to daje podstawę do ukształtowania się prawidłowego napięcia mięśniowego, prawidłowego rozwoju ruchowego dziecka który niezbędny jest do rozwoju całego układu nerwowego, również sfery emocjonalnej i intelektualnej.
Celem programu jest uruchomienie naturalnych mechanizmów rozwoju i samoregulacji organizmu opartych na rozwoju archetypowych wzorców ruchowych.
Kurs przeznaczony jest dla: terapeutów, rehabilitantów, fizjoterapeutów logopedów, psychologów, nauczycieli, masażystów, rodziców, osób pracujących nad wspomaganiem rozwoju.
Nie jest wymogiem, ale zaleca się uprzednie ukończenie kursu Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych część I i II.
Program kursu Archetypy Rozwoju Ruchowego
1. MNRI® jako program aktywizujący genetyczną pamięć i aktywność motoryczną
2. Rola funkcjonowania pierwotnej motoryki w ogólnym rozwoju dziecka
3. Pierwotna motoryka oraz rozwój wyższych funkcji poznawczych
4. Archetypy rozwoju ruchowego a rozwój i uczenie się
5. Schematy ruchów archetypowych
a) Zgięcie i wyprost tułowia i kończyn
b) Rotacja kręgosłupa i mechanizmy obrotowe
c) Wertykalny wyprost tułowia
d) Lateralne zgięcie i wyprost tułowia
e) Ruch homologiczny (obustronny)
f) Ruch homolateralny / jednostronny
g) Ruch kontralateralny / naprzemienny
h) Ruch intencjonalny / zamierzony
6. Struktura schematu
7. Wpływ na funkcjonowanie mózgu
8. Zadania schematu
9. Wpływ na rozwój odruchów
10. Ćwiczenia korekcyjne i integrujące
a) Modalność sensoryczna
b) Modalność sensoryczno-motoryczna
c) Modalność motoryczna
Kurs trwa 24 godziny dydaktyczne i składa się z części teoretycznej i praktycznej.
Koszt: 670 zł
Wszyscy uczestnicy kursu otrzymują materiały szkoleniowe oraz Zaświadczenia Międzynarodowego Instytutu dr S. Masgutowej.
Dwa terminy szkolenia:
14 - 16.10.2016 - prowadzący Joanna Kowalewska.
25 - 27.11.2016 - prowadzący Danuta Miśniak, Bernadetta Lis
Zapisy: http://asto.net.pl/szkolenia/formularz-zgloszeniowy
Więcej informacji: asto@home.pl . tel. 537 252 101